Vissza

Bevállalós könyvelők a közösségi médiában

Évi

October 21, 2021

Cikksorozatunk utolsó részében két olyan platformról mesélünk, melyekre egy könyvelőnek talán eszébe sem jutna regisztrálni. Az Instagram és a TikTok más hozzáállást kíván, mint az idősebb korosztály legnépszerűbb felülete, a Facebook, ám a jelenlét nem lehetetlen, sőt! Meglepően sok potenciális ügyfélhez juthat el az a könyvelő, aki el meri engedni magát.

A könyvelők, bérszámfejtők és adótanácsadók internetes jelenlétéről szóló cikksorozatunk utolsó részéhez érkeztünk. Az első epizódban arról beszéltünk, hogy az új ügyfélszerzési stratégiák elkerülhetetlen színhelye a világháló, a másodikban pedig a saját weboldal fontosságáról és elkészítésének lehetőségeiről.

A Facebookról szóló összefoglalónk végén egy ajándék várja a könyvelőket, bérszámfejtőket, adótanácsadókat és könyvvizsgálókat: ingyenesen letölthető a Miről posztoljon a könyvelő a Facebookon? 19+1 posztötlet idő-és ötlethiányban szenvedő szakembereknek című pdf.

Az utolsó cikkben pedig arról mesélünk, hogy miért nem kell félni az Instagram és a TikTok platformoktól- még könyvelőként sem.

Instagram,a tinédzserek platformja?

Az Instagram tavaly ünnepelte 10 éves évfordulóját. Az indulása után rohamos növekedésbe és fejlődésbe kezdett, mert nagyon sokan megkedvelték az alkalmazást annak egyszerűsége és a kreált fényképek egyedisége miatt.

A hivatalos statisztikák szerint 2021-ben hazánkban több, mint 2,5 millió aktív Insta-használó van. Még bőven elmarad a Facebook felhasználóinak száma mögött, ám 2018-tól, vagyis három év alatt 31%-os növekedés látható a regisztrációkban. A tendencia megállíthatatlanul folytatódik, a szakemberek azt jósolják, hogy egy-két éven belül elérheti az 5 millió felhasználót.

Az Instagramról azt tartják, hogy a fiatalok platformja, de érdemes megnézni a pontos megoszlást a korosztályok között: A 18-24 közötti korosztály a legnépesebb (860 ezer magyarországi felhasználó). Őket követik a 25-34 év közöttiek 770 ezer Insta felhasználóval. A Facebookon az idősebb korosztályok jóval magasabb arányban képviselik magukat, a Instán „csak” 139 000 (!) az 55 évnél idősebb fogyasztók száma.

Forrás:https://roihacks.hu/instagram-felhasznalok-szama-magyarorszagon/

Mit jelent ez pontosan a könyvelőkre nézve?
Hogy több százezer felhasználóhoz juthatnak el, melyek között bőven akad potenciális ügyfél! Kis-és középvállalkozók, freelancerek, másodállásban dolgozók- többezer ember, akiknek szüksége lehet könyvelőre, adótanácsadóra, bérszámfejtőre vagy könyvvizsgálóra.

TikTok titkok

A TikTokról mindenki hallott már. Nincs túl jó híre ennek a rohamosan fejlődő platformnak, de a felhasználók számának elképesztő léptékű növekedése azt mutatja, hogy hiába a sok negatív kritika, nem szabad elmennünk mellette.

A statisztikák szerint a regisztráltak száma már meghaladja az 1,6 milliót, és a Facebook, az Instagram és a LinkedIn után a 4. legnépszerűbb közösségi média felület.Vitathatatlan, hogy a felhasználók legnagyobb része huszonegy év alatti, de egyre népszerűbb az idősebb korosztályok között is

A különbözőközösségi média platformok felhasználóinak száma világszerte.

Forrás: https://roihacks.hu/tiktok-statisztikak/

A köztudatban az él erről a platformról, hogy rövid, zenés-táncos videókkal van tele. Ez igaz is volt, ám a trendek gyors léptekben változnak, és ma már egyáltalán nem csak táncikálva lehet követőket szerezni aTikTokon. Egyre nagyobb az igény az igényes, jól kidolgozott tartalmakra.  

Könyvelőként kitűnni Instán és Tiktokon?

Igenis lehetséges, sőt! Ezekhez a platformokhoz azonban egészen más mentalitás szükséges, mint a Facebookhoz vagy a LinkedInhez. Teljesen más a célközönség, mint a másik két említett közösségi médiafelületen, ám mivel egyáltalán nem telített a piac, marketing szempontból hatalmas lehetőségek vannak bennük.

Gondoljunk csak bele, mennyi potenciális, könyvelőt, bérszámfejtőt vagy adótanácsadót kereső ügyfélhez juthatunk el rajtuk keresztül!

Nem a legkonvencionálisabb formái az ügyfélszerzésnek, ámha alkalmazkodunk az internetes világ új játékszabályaihoz, abszolút úttörői lehetünk a szakmánknak, szakterületünknek.

Hogyan? Nos, gondoljunk csak bele:

  1. Egy könyvelőiroda elkezd tartalmat gyártani ezekre a felületekre. Instagramon nem olyan könnyű, de TikTokon jól pörögnek az organikus elérések (vagyis amikor nem fizetett hirdetéssel jutunk el a követőkhöz).
  2. Ezt azt jelenti, hogy egyre több és több felhasználó hírfolyamán jelenik meg az iroda neve.
  3. Lehet, hogy azokban, akik látják az iroda rövid videóit, fel sem merült eddig, hogy szükségük lehetne könyvelőre.
  4. Vagy lehet, hogy felmerült, de nem gondolták volna, hogy ezeken a platformokon lehet találni.
  5. Rákattintanak az iroda profiljára.
  6. Szimpatikusnak, emberközelinek érzik azt, értik a nyelvezetet, éppen ezért nem félnek felvenni vele a kapcsolatot.
  7. Árajánlatot kérnek.
  8. Megszületik az együttműködés.

Fentebb már említettük: az Instagramon 2,1 millió, a TikTokon pedig 1,6 millió regisztrált felhasználó van- igaz, az átfedés nagyon nagy. Ám még így is több tízezer potenciális ügyfél pörgeti nap, mint a nap a telefonján ezeket a felületeket.

Milyen hatalmas lehetőség ez arra, hogy találkozzanak a könyvelőiroda nevével!

Tánc vagy adótanácsadás?

Vitathatatlan tény, hogy Instagramra és TikTokra egyáltalán nem olyan tartalmat kell gyártani, mint Facebookra vagy LinkedInre.  A feladat pedig egyáltalán nem könnyű. Ám ha van elég kreativitásunk és szabadjára engedjük a fantáziánkat, gyakorlatilag bármilyen témában lehet rövid videókat készíteni. A könyvelés, bérszámfejtés, adótanácsadás vagy könyvvizsgálat sem kivétel!

Az információs és az oktató videók minden témakörben tarolnak. A Könyvelő-Net csapatának több kedvence is van: az ügyvédnő, aki Instán mesél a lakásvásárlási szerződések megkötésének kulisszatitkairól (és a naptára már december végéig be van telve),a pszichológusnő, akit szakértőként hívnak TV műsorokba, (és egyéni konzultációkat 2022 januárig már nem is tud vállalni), a magyar flamenco táncos, aki az iskoláját népszerűsíti videóival, a Békés megyei családi műtrágyagyártó vállalkozás, aki teljesen érthetően magyarázza el termékei összetételét és hatékonyságát (megrendeléseik növekvő számát is lelkesen mutatják meg időről időre), a marketinges, aki TikTokon szakmai videókat oszt meg, és követőtábora naponta sokszorozódik (ezáltal pedig egyre több megbízása születik).

Nincs olyan terület, amiről kellőkreativitással ne lehetne kommunikálni.

Könyvelő témában jelenleg kettő profilt találtunk, az egyik rendkívül szórakoztató, a másik pedig informatív és jól érthetően magyaráz.

Merj belevágni (ha a Te célközönséged ezeken a platformokon is jelen van)!

Bár cikkünk nem titkolt szándéka, hogy arra biztassuk a könyvelőket, bérszámfejtőket, könyvvizsgálókat és adótanácsadókat, hogy engedjék szabadjára a képzeletüket és ne féljenek nyilvánosságra lépni ezeken a felületeken sem, mégsem akarjuk azt sugallni, hogy MINDENKINEK ajánljuk az Instagramot és a TikTokot. Tartalmat gyártani nem egyszerű feladat, valódi, értékes tartalmat készíteni pedig igazi kihívás és nem kevés munka.

Az említett platformokon pedig csakis úgy érdemes jelen lenni, ha képesek vagyunk releváns posztokat, videókat alkotni. Ha csak egyszer-egyszer, nem tudatosan posztolgatunk, annak hosszútávon sajnos nem lesz sok értelme, és nagy valószínűséggel nem éri meg a befektetett időt.

Éppen ezért azt javasoljuk, hogy könyvelőként jól gondold át, pontosan hol vannak a potenciális ügyfeleid, és hogy melyik közösségi médiafelületre érdemes „beruháznod”. A TikTok a Z- generáció körében a legnépszerűbb közösségi média alkalmazás. Ha érdekes lehet Neked a húszas évei elején-közepén járó -főként egyéni vállalkozóként tevékenykedő- freelancereket elérni, akkor egyértelműen a TikTokon is meg kell jelenned.

Ám nem csak ez a korosztály képviselteti magát: másodikgenerációs KKV cégvezetők is jócskán fellelhetők (25-39 év között).

“A járvány kezdete óta úgy érzékeljük, hogy jelentősen nőtt a TikTok-felhasználók száma, és megjelent az idősebb korosztály is – már nemcsak a tizenévesek vannak jelen, de egyre többen töltenek fel videókat a huszon- és harmincéves korosztályból is.” (Forrás az Index honlapján.)

Mivel a platform egyáltalán nincs tele könyvelőkkel, kiváló lehetőség, hogy elérj ezekhez a felhasználókhoz is.

A sikert azonban ne egyik napról a másikra várd, bár mint említettük, az organikus elérés nagyon jól működik a TikTokon. Néhány nap alatt akár nagyon sok emberhez is elérhetsz, ám mivel a felhasználóknak csak kisrésze lehet potenciális ügyfeled, az időbefektetés biztosan nem térül meg néhány hét leforgása alatt.