Mitől lesz az Ön profilja hatékonyabb értékesítési felület?

Mire érdemes odafigyelni a regisztráció során, mitől lesz az Ön profilja hatékonyabb értékesítési felület?

Dia

2020-06-23

Először is szeretnénk gratulálni a döntéséhez, hogy regisztrált, vagy regisztrálni tervez a Könyvelő-Net szolgáltatásaira. A Könyvelő-Net az egyetlen olyan online szolgáltató-kereső felület, ahol nem csak saját profilját állíthatja be, de a kívánt ügyfélkört is meghatározhatja, továbbá az Ön cégéről az ügyfelei által írt értékelések is megjelennek. 

A címben feltett kérdésre a rövid válasz természetesen az, hogy mindenre. Nagyon fontos, hogy a valóságnak megfelelő, pontos adatokat töltsön fel, hiszen ezáltal tudjuk biztosítani, hogy egyrészt Ön olyan ügyfelektől kapjon ajánlatot, amilyeneket meghatároz, másrészt hogy a cégek olyan szolgáltatóktól kérjenek ajánlatot, akik az ő keresési feltételeiknek leginkább megfelelnek. Az alábbiakban néhány, véleményünk szerint kiemelten fontos mezővel, adattal foglalkozunk részletesebben. 


Bemutatkozás

A regisztráció során lehetősége van feltölteni egy rövid (maximum 500 karakter) bemutatkozást a vállalatáról. 500 karakter nem sok, de arra pont elegendő, hogy a potenciális ügyfelek figyelmét felkeltse, bizalmat építsen, és megkülönböztesse magát a versenytársaitól. Hogyan érheti el mindezt? 

  • Megragadni a leendő ügyfelek figyelmét: A jó bemutatkozás valódi kapcsolódási pont lehet Ön és leendő ügyfele között. A jó bemutatkozás alapján az olvasó azt érzi, ez a szolgáltató igazán megérti az ő problémáit és képes megoldást nyújtani rá. Például: “Előfordult már Önnel is, hogy napokig nem tudta elérni a könyvelőjét?”, vagy: “Ön sem mindig igazodik ki az egyes külföldi piacok adózási sajátosságain?”. De felkeltheti az olvasó figyelmét egy érdekes ténnyel vagy statisztikával is, például: “Legrégebbi ügyfelünkkel már 29 éve dolgozunk együtt”. Fontos, hogy az üzenetek célzottak legyenek: azt kell megragadniuk, hogy a preferált ügyfélkör milyen problémákkal küzd, mire keres megoldást, milyen kifogásaik, félelmeik vannak. 
  • Pozicionálás: Emelje ki, hogy miben jobb, mint a versenytársai: pontosan milyen célcsoport számára milyen szolgáltatásokban tud többet/jobbat nyújtani, mint a konkurencia; mi a szakterülete, melyik részterületnek a specialistája. Például: őstermelői támogatások könyvelése, webshopok könyvelése, kriptodevizák könyvelése. 
  • A “vonzó állapot” megfogalmazása: Ideális esetben tudja, hogy a megcélzott ügyfélkör pontosan mire vágyik vagy éppen mit szeretne elkerülni, fogalmazza bele a bemutatkozásba, hogy mindezt elérheti az Ön segítségével. 
  • Legyen személyes: Annak érdekében, hogy a leendő ügyfelek érzelmeire hatni tudjon, hogy igazán azonosulni tudjanak Önnel, érdemes lehet egy kis személyességet belecsempészni a bemutatkozásba. Lehet ez egy személyes történet, saját tapasztalat, vagy hogy miért kezdett el ezzel a szakmával foglalkozni.
  • Rövid mondatok: A bemutatkozás stílusa legyen egyszerű, érthető, célratörő. Lehetőség szerint használjon egyszerű, rövid mondatokat - így a leendő ügyfelek szívesebben olvassák végig a bemutatkozást, mintha egy barokkos körmondattal kezdené. 

A fenti erőfeszítéseket nagyban támogathatja egy jól megválasztott profilkép feltöltése: egy kép Önről, vagy a csapatról segíthet a bizalom építésében. Ez pedig különösen fontos az Ön szakmájában, hiszen bizalmi munkáról van szó - a cégvezetők tehát joggal kíváncsiak az emberre a cégnév mögött.  (A funkció jelenleg fejlesztés alatt áll, várhatóan pár héten belül lehetőségük lesz feltölteni profilképet.)

Létszám

A kisebb cégméret valamivel alacsonyabb előfizetési díjat jelent a Könyvelő-Neten, de javasoljuk, hogy mérlegelje az előnyöket-hátrányokat. Egy komplex szolgáltatásokat kereső, nagyobb vállalat - jelentősen magasabb könyvelési díjjal - nem valószínű, hogy egy 2 fős irodától kérne ajánlatot, így elképzelhető, hogy amit megnyer a réven, elveszíti a vámon. Hasonlóképpen, van  aki a rugalmasság, személyesség vagy akár költségérzékenység miatt a kisebb, egyszemélyes irodákat keresi. Javasoljuk, hogy minden adatát a valóságnak megfelelően töltse ki.  

Iparági tapasztalat

Hasonló a helyzet az iparági tapasztalattal: ha a valós tapasztalatánál jelentősen magasabb értéket tölt fel, előfordulhat, hogy egy, abban az iparágban tevékenykedő leendő ügyfél rossz értékelést hagy az Ön cégének munkájáról. Ha azt jelöli, hogy egy bizonyos iparág cége egyik specialitása, akkor a leendő ügyfelek is ennek megfelelő elvárásokat támasztanak majd.  Amennyiben azt gondolja, hogy egy iparág jelentős szerepet fog betölteni irodájának növekedési terveiben, úgy érdemes lehet akár specifikusan az ezen iparágra fókuszáló képzéseken résztvenni.

Ügyfélértékelések

A bemutatkozás mellett ezzel tud még igazán kitűnni a versenytársak közül. Ezért javasoljuk, hogy minél több ügyféltől kérjen értékelést cége munkájáról. Természetesen próbálja úgy alakítani az ügyfél kapcsolatait és az elvégzett munkáját, hogy ezek az értékelések minél jobbak legyenek, de nem cél az 5.0-s értékelés. Véleményünk szerint sokkal többet ér egy céges profil 30 értékeléssel és átlagosan 4,8-as értékeléssel, mint 1 darab 5.0 értékeléssel.

Vállalási árak

A vállalási árak kapcsán is kérjük, valamint javasoljuk a valós árak feltöltését. Ha nagyon alacsony árakat ír be, biztosan több ajánlatkérést fog kapni. Azonban amennyiben az előzetesen kalkulált árat gyakran és jelentős mértékben felfele módosítja a végleges ajánlatban, úgy egyrészt rossz értékeléseket kaphat, másrészt meg fogjuk kérni a feltöltött vállalási árainak felülvizsgálatára.  

Amennyiben Haladó csomagra fizet elő, az ajánlatadás véglegesítése előtt megmutatjuk Önnek az ajánlatkérő cég által ajánlatkérésre kiválasztott további szolgáltatók által megadott legalacsonyabb, legmagasabb és átlagos ajánlati árat, amely alapján Ön módosíthatja ajánlatát. Ez segít figyelemmel követni az árak alakulását. 

Tehát összefoglalva a fentieket:

  • Mindenképpen törekedjen pontos és valós elvárások felépítésében leendő ügyfelei körében.
  • Próbáljon meg kitűnni erősségeivel - hitelesebb lehet, ha néhány területre fókuszál és nem szakértője mindennek IS
  • Legyen bemutatkozása egyszerű, lényegre törő.


Amennyiben kikérné munkatársaink tanácsát a bemutatkozásával kapcsolatban, keressen bennünket bizalommal az info@konyvelo-net.hu e-mail címen.

Vissza